Tipy na zdravé večeře

Nový rok pro spoustu lidí znamená předsevzetí v podobě redukce hmotnosti. Zdravé jídlo je však důležité nejen pro zdravou tělesnou váhu, ale především pro celkové zdraví našeho organismu. Vyvážený jídelníček je velmi účinnou prevencí nejrůznějších chronických chorob, se kterými se potýká stále více lidí.

salát s fíkem

Mnoho lidí má zažité, že zdravé jídlo nebývá příliš chutné a že jeho příprava je velmi složitá a náročná. Opak je však pravdou! Chutnou večeři lze připravit již za pár minut a bez velké námahy. Dalším velkým mýtem je to, že zdravá strava rovná se drahá strava. Toto je rovněž velmi mylná představa. Pro redukci hmotnosti a celkové ozdravení těla je vhodná zaměřit především na konzumaci skutečných potravin. Do svého jídelníčku tedy zařaďte sezónní ovoce a zeleninu, kvalitní živočišné bílkoviny a dostatek zdravých tuků. Výhodou těchto potravin je to, že vás zasytí na velmi dlouhou dobu, takže se během dne nebudete potýkat s nepříjemným pocitem hladu či nejrůznějšími chutěmi.

 

Sýrová placka

Tento pokrm máte hotový za pár minut a na jeho přípravu budete potřebovat pouze dvě až tři vejce a zhruba 100 gramů nastrouhaného tvrdého sýru. Vejce a sýr smíchejte dohromady a poté dejte placku do horkovzdušné trouby a počkejte než zezlátne. Podávat můžete s vaší oblíbenou zeleninou či jen tak.

 

Lehký a chutný salát

Saláty jsou velmi oblíbenou a chutnou variantou nejen na večer, ale rovněž na oběd. Zvolit můžete například salát z listového špenátu, který můžete doplnit pečenou řepou a kvalitním kozím sýrem, ke kterému se hodí nejrůznější druhy oříšků. Jak je již napsáno výše, náš jídelníček by měl obsahovat kvalitní zdroj zdravých tuků a tím ořechy bezpochyby jsou.

olivový olej v misce

Jaký druh zvolíte je jen čistě na vašich preferencích. Velmi chutné a zdravé jsou například para ořechy Nakliceno.cz či vlašské ořechy. Do salátu můžete rovněž přidat avokádo nebo menší množství olivového oleje.