Bez návštěvnosti to nepůjde


Celá řada laiků se domnívá, že si založí své internetové stránky, dají tam pár článků, mezi ně umístí reklamní poutače a po jednom až dvou měsících začnou vydělávat. Takto to rozhodně nefunguje. Kdyby ano, takřka nikdo by nechodil do práce a jen vydělával na svém webu. Proto, aby mohly být internetové stránky alespoň trochu rentabilní, je nezbytné, aby na ně chodili i jiní lidé než jen rodinní příslušníci. A ti musí klikat na reklamy. A jelikož to skoro nikdo nedělá, je nutné, aby byla návštěvnost opravdu velká. A tohoto cíle dosáhnout není skutečně příliš jednoduché, ale pochopitelně to není nemožné.
mrak ze slov


Obsah webu


Alfou a omegou každého webu je jeho obsah. Je jedno, zdali se jedná o stránky pojednávající o elektronice, výrobě minerálek nebo třeba o herních novinkách. Důležité, aby byl obsah kvalitní a aby ho bylo hodně. Kdo si zakládá svůj web jen a pouze za účelem generování zisku, ten by měl na aktualizace kvalitního obsahu dbát dvojnásob. Samozřejmě to tak úplně neplatí pro e-shopy, které jsou specifické, ale i ty samozřejmě potřebují hojnou návštěvnost, a to daleko víc než běžné stránky. Ovšem ať už jde o běžný web nebo e-shop, rozhodující je, co na něm návštěvník naleznete. Pokud ho nic neupoutá, příště se už neukáže. A každý návštěvník jsou potenciální peníze.
graf na tabuli


Optimalizace


Nezbytností je rovněž optimalizace webu pro vyhledávače, takzvané SEO. Ani bez toho se nedá hnout z místa. Stránky, které mají vydělávat, by měly být ve vyhledávačích na prvních pozicích, jinak je jen malá šance, že na ně někdo bude chodit. Optimalizaci provádějí specializované firmy, ale kdo chce, může si to zkusit sám. Většina amatérských pokusů však pohoří, jelikož se jedná o poměrně komplexní práci, která je poměrně náročná na lidské zdroje i čas. Málokdo má totiž čas a sílu na to psát desítky a stovky PR článků se zpětnými odkazy a klíčovými slovy měsíčně.