Samozřejmě ho budeme hledat na bazaru. Již po prvním projetím různých autobazarů a webů zjistíme, že nejvíce prodávané levné auto v ČR je Škoda Felicia.
Škoda Felicia
Tento legendární automobil můžeme dnes potkat v hojném množství, i když už není nejčastějším na našich silnicích. Jeho výroba probíhala v letech 1994-2001 a vyrobilo se jich 1 420 441. Možná si říkáte, že v dnešní době je to jen kus šrotu, který se na silnici rozpadá. Ale není tomu tak, protože tento vůz se proslavil svou spolehlivostí, kvalitou a nízkými náklady na provoz. Náhradní díly se dají sehnat za pár stovek. Takže jestli nejste nijak bohatí, ale potřebujete auto, které Vás vždy odveze je to ideální volba.
Na co si dát pozor při nákupu
Nejvíce tento vůz trápí koroze, takže při koupi je důležité dát si pozor na zrezlé prahy, lemy a páté dveře. Důležité je nevybrat zrezlý vrak, přeci jenom jsou tato auta stará a mají větší nájezd kilometrů Felicie si vyráběli v několika motorizacích a výbavách. Nejspolehlivější je motor 1.3 MPI. Dále se také montovali motory 1.3 BMM (jednobodové vstřikování), 1.6 MPI a 1.9 D. U těchto dvou posledních byla často kritizována váha a následné kroucení karoserie, kterému se dá omezit vzpěrou do motorového prostoru. Jestli Vám záleží na vzhledu, tak Felicie prošla faceliftem. Někomu se líbí, někdo má rád klasickou starou masku.
Cena
Koupíte ji v rozmezí 10 000 Kč až 30 000 Kč. Záleží na stavu vozu. Jestli bude někdo chtít za zrezlý vrak 25 000kč, tak z téhle koupě rychle vycouvejte. Také si předem zkontrolujte stav tachometru, když autům moc nerozumíte, klidně si ke koupi vezměte asistenci.
Celkové shrnutí vozu
Felicia je určena pro nenáročné uživatele, ovšem je spolehlivá a má široké využití, obzvláště verze kombi. Ta je vhodná také pro dělníky, protože zaručeně odveze všechno nářadí i materiál na stavbu. Také bych ji doporučil začínajícím řidičům, kteří se na ní naučí řídit a je pro ně finančně dostupná. Takže je to velice oblíbené auto u mladých lidí, ale zde pozor, protože bezpečnost v tomto voze není nijak dobrá.